twitter-iconyoutube-iconfacebook-icon

דף הבית » שירותי סטודיו » מיתוג חברה / מיתוג עסקי

מיתוג חברה / מיתוג עסקי

מיתוג - כללי

מיתוג, כלשונו נוצר מהמילה מותג. כאשר מושג "מותג" נולד כביטוי בשיווק ומהווה היום זיהוי לחברות ענק, עסקים, מוצר, אתר אינטרנט, או אדם פרטי, אשר דורשים זיהויי שיווקי חזק.
על מנת לגרום למיתוג להיות מוכר וזכיר, ישנו צורך לבנות את המיתוג באופן שיווקי נכון תוך שימוש בכלים שונים כגון: קונספט, עיצוב, פרסום, וכלי שיווק נוספים.

מה צריך להכיל מיתוג חברה?

מיתוג כבסיסו צריך להיות כלי שיווקי שנותן לחברה או עסק (אותו משווק) אפשרויות רבות, ככל שהמיתוג רחב יותר, כך ישנם יותר סיכויים לחדור לזיכרון הצרכן ולהטמיע אותו לתת מודע של צרכן. מיתוג יכול להכיל בו דיביזיה שלמה של תוצרים גרפיים החל מהלוגו ועד שלטי חוצות ופרסומות בטלוויזיה: לוגו, ניירת משרדית, פולדר, ברושורים, פוסטרים, אתר אינטרנט ותוצרים אחרים מהווים חלק של מיתוג עסקי.

תהליך בניית מיתוג עסקי

כדי לבנות מיתוג בצורה נכונה צריך לבצע מספר דברים:
  • מחקר של השוק המתחרים
  • מחקר של השוק הצרכנים
  • זיהוי קהל היעד
  • זיהוי בידול
  • קונספט גרפי חזק
  • עיצב מותג
מחקר של השוק המתחרים והצרכנים הוא חלק מאוד חשוב בבניית מיתוג עסקי. דרך המחקר נוכל לדעת ולהבין כיצד המתחרים פועלים כדי לתפוס את הצרכן, מה הם השיטות שלהם וגם מצד הוויזואלי כיצד הם מוצגים בפני הצרכן, ובצד של הצרכן, מה מקובל עליו, מה עיין שלו תופסת וכיצד לגרום לו לזכור את המותג.

חשובות רבה גם נופלת על קהל היעד שלנו, חשוב לדעת מי הוא! אל מי פונה מיתוג מוצר או מיתוג חברה. מה הם אוהבים, ומה פחות. אלו איסורים ישנם במגזר, ומה דרישותיו. כל זה על מנת לא לפול לפח בזמן בניית מיתוג חברה.

כיצד ניתן לזהות בידול חברה ומה זה אומר?

לאחר הכירות עם החברה, מפגשים עם הלקוח, מחקר מתחרים והשוק או במילים אחרות לימוד מטריה איתה אנחנו מתחילים לעבוד ניתן לזהות את הבידול: בין אם הוא מובהק וברור, או אנחנו נבנה אותו יחד עם מיתוג חברה.
בידול, משמעותו להיות שונה, להיות מזוהה אך ורק עם אותה חברה ולא עם אחרת.
לאחר שלבים אלו מגיע שלב מעשי של צוות הקריאייטיב (creative) שיוצר עבור חברה, או עסק, או בן אדם קונספט חזק וייחודי. קונספט זה בסופו של דבר יהפוך להיות כלי שיווקי ויזואלי שיגרום לצרכן לזכור ולזהות (חשוב מאוד) את המותג. חשוב לזכרו: ככל שהמיתוג חזק יותר, כך הוא זכיר יותר וחודר לראש הצרכן עמוק יותר.

קריאטיביות כאן תבוא על ידי ביטוי ברעיון שמחזק מהות החברה. כאן ניתן וחובה לעבוד עם יצירתיות וראש פתוח, לצאת מהקופסה ולהיות ייחודי על מנת ליצור מיתוג עסקי חזק עבור החברה.

עיצוב מותג הוא שלב האחרון ומסכם את התהליך בניית מיתוג חברה. בשלב זה יתחיל יצור תוצרי דפוס, אינטרנט, ומדיות אחרות שיחד ירכיבו מיתוג עבור חברה או עסק
פרוייקט מחשב לכל ילד - מיתוג

אלפא ספא - מיתוג חברה

CDP - מיתוג חברה

מספרה - מיתוג עסקי
לפרטים, שאלות ומיתוג לעסקים וחברות:
עצמו את עינכם, דמיינו... וספרו לנו