twitter-iconyoutube-iconfacebook-icon

דף הבית » הספרייה » קונספט

קונספט



מה אומר מושג - קונספט? כדי להבין את הביטוי ומשמעותו כדאי שנגלוש מעט אחורה בהיסטוריה ונראה מעט מהפרסומות (כרזות) שכנראה אותם יותר טוב מכירים אבותינו וסבותינו. לפי כך הפרסומות של שנות הארבעים חמישים בעיקר מדברים ישירות אל הצופה. הכרזה אשר מפרסמת את אבקת כביסה היא מציגה את האישה המאושרת שמחזיקה באבקה. זאת אומרת אין כאן מסר יותר מידי מתוחכם: ישר ולעניין, ללא השליות וללא מדע בדיוני שאנו פוגשים היום בפרסומות אלה או אחרים. זה אומר שהויזואל הייה ברור וישיר.

היום, בעקבות התחרות ומבחר רב של מוצרים, לבנות פרסום למוצר ללא שואו (הצגה) מרתק בלתי אפשרי, ולכן מעצבים מגיעים לרעיונות שונים ומרתקים על מנת להבליט ולהתבלט על פני האחרים בתחום או בכלל. ודבר זה, נקרא רעיון עיצובי או קונספט, בשפה מקצועית.

השימוש בקונספט מגיע על ידי ביטוי לא רק בפרסומות, אלה גם בכל תוצרים הגרפים אחרים, בין אם אלה לוגו או ניירת החברה, אתר אינטרנט או ברושור, מצגת או כרזה, אנימציה או באנר. לפי כך נשאלת השאלה: למה לשתול את הקונספט בכל תוצר? התשובה לשאלה זאת היא גם פשוטה וגם מורכבת. הרעיון הוא פשוט – כדי להטמיע לצופה או לצרכן את המוצר. וזאת על מנת לתת ייחודיות לאותה חברה או מוצר שלה בין האחרים.

כיצד משפיע הקונספט על המתבונן?
כמו שנאמר בפתגם ידוע "על טעם ועל ריח אין מה להתווכח", לכן על כל אחד הוא ישפיע שונה אך המטרה העיקרית כנראה תושג. לפי כך ישנם כמה וכמה אפשרויות עיקרים בפני מעצב להעביר את הקונספט: אפשרות ראשונה היא דרך הרגש, תמיד ידבר אלינו ויהיה מרגש. אפקט נוסף הוא לעשות שואו (מופע) מרהיב, או מטופש ומצחיק. כן, כן - מטופש, זאת גם אפשרות להשיג את המטרה שהיא לזכור את המוצר. אופציה נוספת היא ללכת על משהו קלאסי ושמרני יותר, אך אם פלפל שייתן את האפקט של wow. אלה הדרכים הקונבנציונאליים על מנת להשיג את המטרה שהיא בעיקר שיווקית - לחדור לזיכור, לאפשר להתרשם, ובסופו של דבר למכור

סיכום:
קונספט – הוא רעיון ייחודי הנועד כדי להבליט את החברה או מוצר מעל אחרים ולגרום לצרכן או צופה לזכור בו. הקונספט יופיע בכל התוצרים הגרפים של חברה או אלה שמלווים את המוצר (אריזה, פרסום וכדומה). תהליך עבודה על עיצוב תמית מתחיל מקונספט – כיצד יופיע מוצר בפני הצרכן.





עצמו את עינכם, דמיינו... וספרו לנו